Constructs
n
Mean
SD
Reputation - adapted from Kim and Park (2013)
206
3.49
1.31
REPUT1 This online tourism firm is well known.
206
3.40
1.48
REPUT2 This online tourism firm has a good reputation.
204
3.66
1.14
REPUT3 This online tourism firm has the reputation for being honest.*
203
3.73
1.05
REPUT4 I am familiar with the name of this online tourism firm.
203
3.47
1.56
Information Quality - adapted from Kim and Park (2013)
205
3.93
.87
QUALI1 The website provides accurate information about the item that I want to purchase.
204
4.51
.96
QUALI2 Overall, I think the website provides useful information.
203
4.35
.94
QUALI3 The website provides reliable information.*
202
3.69
.99
QUALI4 The website provides sufficient information when I try to make a transaction.
202
3.80
1.06
Trust - adapted from Kim and Park (2013)
205
3.71
1.00
TRUST1 This online tourism firm is trustworthy.
205
3.83
1.08
TRUST2 I believe in this online tourism firm.
205
3.62
1.14
TRUST3 This online tourism firm wants to be known as a company that keeps its promises and commitments.
205
3.76
1.08
TRUST4 This online tourism firm, despite having its own interests, takes into consideration what is best for me too
204
3.63
1.04
e-WOM - Maia (2019)
205
3.73
.92
WOM1 The website presents good comments and evaluations about the company and its products offered.
204
3.72
1.06
WOM2 The online reviews available on this website are positive.
204
3.68
1.05
WOM3 The comments and evaluations available on the website are very favorable to the company and its products.
204
3.75
1.04
WOM4 The website presents comments and evaluations beneficial to the company and its products.
203
3.76
1.07
Purchase Intention - adapted from Kim and Park (2013)
208
3.87
1.11
BUYINT1 I am likely to purchase products or tourist packages in this website.
207
3.79
1.16
BUYINT2 It is likely that I will purchase products or tourist packages on this website in the near future.
208
3.96
1.15
BUYINT3 Given the opportunity, I intend to purchase products or tourist packages on this website in the future.
207
3.85
1.18
Note. * item eliminated after validation procedures
Construtos
n
Média
Desvio Padrão
Reputação - adaptado de Kim e Park (2013)
206
3,49
1,31
REPUT1 Esta empresa de turismo online é bem conhecida
206
3,40
1,48
REPUT2 Esta empresa de turismo tem uma boa reputação.
204
3,66
1,14
REPUT3 Esta empresa de turismo tem reputação de ser honesta.*
203
3,73
1,05
REPUT4 Estou familiarizado com o nome desta empresa
203
3,47
1,56
Qualidade da Informação - adaptado de Kim e Park (2013)
205
3,93
0,87
QUALI1 O site fornece informações precisas sobre o(s) item(s) que você deseja comprar
204
4,51
0,96
QUALI2 No geral, eu acho que este site fornece informações úteis.
203
4,35
0,94
QUALI3 Este site fornece informações confiáveis.*
202
3,69
0,99
QUALI4 Este site fornece informações suficientes quando tento fazer uma transação.
202
3,80
1,06
Confiança - adaptado de Kim e Park (2013)
205
3,71
1,00
TRUST1 Esta empresa de turismo online parece ser confiável.
205
3,83
1,08
TRUST2Eu acredito nesta empresa de turismo online.
205
3,62
1,14
TRUST3 Esta empresa de turismo online aparenta cumprir suas promessas e compromissos.
205
3,76
1,08
TRUST4 Esta empresa de turismo online, apesar de ter seus interesses próprios, parece levar em consideração o que é melhor para mim também.
204
3,63
1,04
e-WOM positivo - Maia (2019)
205
3,73
0,92
WOM1 O site apresenta bons comentários online sobre a empresa e seus produtos ofertados.
204
3,72
1,06
WOM2 As avaliações online sobre este site são positivas.
204
3,68
1,05
WOM3 Os comentários e avaliações online disponíveis no site são bem favoráveis à empresa e seus produtos.
204
3,75
1,04
WOM4 O site apresenta comentários e avaliações online benéficos sobre a empresa e seus produtos.
203
3,76
1,07
Intenção de comprar - adaptado de Kim e Park (2013)
208
3,87
1,11
BUYINT1 É provável que eu compre neste site de turismo online mais à frente.
207
3,79
1,16
BUYINT2 Considerarei este site novamente quando for comprar um pacote turístico no futuro.
208
3,96
1,15
BUYINT3 Dada a oportunidade, tenho a intenção de retornar a este site para comprar um pacote turístico.
207
3,85
1,18
Nota. * Indicadores retirados após procedimentos de validação