Gender, sex, and heteronormativity in high school statistics textbooks |
Parise (2021)PARISE, M. M. Gender, sex, and heteronormativity in high school statistics textbook. Mathematics Education Research Journal, Australasia, v. 33, p. 757-785, 2021.
|
Mathematics EducationResearch Journal |
Prying open the closet door: a call for research on sexual identity and mathematics educations |
Wiest (2021)WIEST, L. R. Prying open the closet door: a call for research on sexual identity and mathematics education. Mathematics Education Research Journal, Australasia, v. 36, n. 4, p. 641-650, 2021.
|
Mathematics EducationResearch Jourunal |
On the mathematical narration by trans-spectrum university students |
Cassiday (2021)CASSIDAY, C. D. On the Mathematical Narration by Trans-Spectrum University Students. Teaching and Learning Excellence through Scholarship, Baltimore, v. 1, n. 1, p. 17-27, 2021.
|
Teaching and Learning Excellence through Scholarship |
(Des)Invisibilização: reflexões sobre diversidade sexual na formação de professores de matemática |
Lima (2021)LIMA, L. F. (Des)Invisibilização: reflexões sobre diversidade sexual na formação de professores de matemática. Zetetike, Campinas, v. 29, p. 1-21, 2021.
|
Zezetiké |
Teoria Queer, Números Binários e Educação Matemática: Estranhando a matemática em prol de uma héxis política |
Rosa (2021)ROSA, M. Teoria Queer, números binários e educação matemática: estranhando a matemática em prol de uma héxis política. Educação Matemática em Revista, Brasília: Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM), v. 2, n. 22, p. 70-87, 2021.
|
Educação Matemática em Revista |
Para além das aparências: as configurações de gênero e sexualidade em um currículo de formação inicial de professores/as de matemática |
Martins, Gonçalves, Dias (2021)MARTINS, I. M.; GONÇAVELS, H. J. L.; DIAS, A. L. B. Para além das aparências: as configurações de gênero e sexualidades em um currículo de formação inicial de professores/as de matemática. Revista Enfoque Educacionales, Santiago, v. 18, p. 123-143, 2021.
|
Revista Enfoques Educacionales |
Gender: A dilemma for large-scale studies in mathematics education |
Forgasz (2021)FORGASZ, H. Gender: A dilemma for large-scale studies in mathematics classroom. Mathematics Education Research Journal, Australasia, v. 33, p. 631-640, 2021.
|
Mathematics Education Research Journal |
Da comunidade LGBT+ para as aulas de matemática: que interlocuções são possíveis? |
Barros (2021aBARROS, D. D. Da comunidade LGBT+ para as aulas de matemática: que interlocuções são possíveis? Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, Brasília: Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM), v. 11, n. 2, p. 91-14, 2021a.) |
Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática |
Etnomatemática e pedagogia decolonial na licenciatura em matemática: uma experiência com estudantes LGBTQI+ |
Barbosa, Giraldo, Costa Neto (2021)BARBOSA, G. S.; GIRALDO, V. A.; COSTA NETO, C. D. C. Etnomatemática e pedagogia decolonial na licenciatura em matemática: uma experiência com estudantes LGBTQI+. Revista de Educação da Universidade Federal do Vale do São Francisco, Petrolina, v. 11, n. 24, p. 393-425, 2021.
|
Revista de Educação da Universidade Federal do Vale do São Francisco |
Calculating Queer Acceptance and Visibility: A Literature Synthesis on Queer Identity in Mathematics |
Voigt, Reinholz (2021)VOIGT, M.; REINHOLZ, D. L. Calculating Queer Acceptance and Visibility: A Literature Synthesis on Queer Identity in Mathematics. Charlottesville: OSF Preprint, 2021.
|
OSF Preprints |
Leer y escribir el mundo com matemáticas: reflexionando sobre los estereótipos y la visibilidade de la comunidade LGBT+ |
Barros (2020)BARROS, D. D. Leer y escribir el mundo con matemáticas: reflexionando sobre los estereótipos y la visibilidade de la comunidade LGBT+. Revista Paradigma, Maracay, v. 41, n. 2, p. 583-601, 2020.
|
Revista Paradigma |
O que pensam licenciandos(as) em matemática sobre sua formação para lidar com a diversidade sexual e de gênero em sala de aula? |
Guse, Waise, Esquincalha (2020)GUSE, H. B. A compreensão das representações sociais de professores(as) de matemática LGBT+ sobre diversidade sexual e de gênero por meio de narrativas. In: ENCONTRO BRASILEIRO DE ESTUDANTES DE PÓS-GRADUAÇÃO EM EDUCAÇÃO MATEMÁTICA, 24., 2020, Cascavel. Anais […] Cascavel, PR: PPGECEM – UNIOESTE, 2020, p. 1-12.
|
Revista Baiana de Educação Matemática |
Finding community and overcomings barriers: experiences of queer and transgender postsecondary students in mathematics and other STEM Fields |
Kersey, Voigt (2020)KERSEY, E.; VOIGT, M. Finding community and overcoming barriers: experiences of queer and transgender postsecondary students in mathematics and Other STEM fields. Mathematics Education Research Journal, Australasia, v. 33, p. 733-756, 2020.
|
Mathematics Education Research Journal |
Queer identity and theory intersections in mathematics education: a theoretical literature review |
Moore (2020)MOORE, A. S. Queer identity and theory intersections in mathematics education: a theoretical literature review. Mathematics Education Research Journal, Australasia, v. 33, p. 651-687, 2020.
|
Mathematics Education Research Journal |
Supporting LGBTQ+ Students in K-12 Mathematics |
Waid (2020)WAID, B. E. Supporting LGBTQ+ Students in K-12 Mathematics. Mathematics Teacher: Learning & Teaching PK-12, Reston, v. 113, n. 11, p. 874-886, 2020.
|
Mathematics Teacher: Learning and Teaching PK-12 |
Formação inicial de professores de matemática: crenças sobre ensino e empoderamento junto à população LGBTQI |
Costa Neto, Barbosa, Giraldo (2018)COSTA NETO, C. D. C.; BARBOSA, G. S.; GIRALDO, V. A. Formação inicial de professores de matemática: crianças sobre ensino e empoderamento junto à população LGBTQI. Perspectivas da Educação Matemática, Pioneiros, MS: PPGEDUMAT, v. 11, n. 27, p. 605-627, 2018.
|
Perspectivas da Educação Matemática |
Questões de Gênero no Currículo de Matemática: Atividades do Livro Didático |
Souza, Silva (2017aSOUZA, D. M. X. B; SILVA, M. A. Questões de Gênero no Currículo de Matemática: Atividades do Livro Didático. Educação Matemática Pesquisa, São Paulo, v. 19, n. 3, p. 374-392, 2017a.) |
Educação Matemática Pesquisa |
Speaking Up and Speaking Out about Gender in Mathematics |
Rubel (2016)RUBEL, L. H. Speaking Up and Speaking Out about Gender in Mathematics. Mathematics Teacher, Reston, v. 109, n. 6, p. 434-439, 2016.
|
Mathematics Teacher |
STEM Education and Sexual Minority Youth: Examining Math and Science Coursetaking Patterns among High School Students |
Gottfried, Estrada, Sublett (2015)GOTTFRIED, M.; ESTRADA, F.; SUBLETT, C. STEM Education and Sexual Minority Youth: Examining Math and Science Coursetaking Patterns among High School Students. The High School Journal, Chapel Hill, v. 9, n. 1, p. 66-87, 2015.
|
The High School Journal |
Supporting Transgender and Gender-Nonconforming Youth Through Teaching Mathematics for Social Justice |
Rands (2013)RANDS, K. Supporting Transgender and Gender-Nonconforming Youth Through Teaching Mathematics for Social Justice. Journal of LGBT Youth, Filadelfia, v. 10, p. 106-126, 2013.
|
Journal of LGBT Youth |
Snips and Snails and Puppy Dogs’ Tails |
Esmonde (2011)ESMONDE, I. Snips and Snails and Puppy Dogs’ Tails: Genderism and Mathematics Education. For the learning of mathematics, Alberta, v. 31, n. 2, p. 27-31, 2011.
|
For the learning of Mathematics |
Mathematical inqu[ee]ry: Beyond ‘add-queers-and-stir’ elementary mathematics education |
Rands (2009)RANDS, K. Mathematical Inqu[ee]ry: beyond ‘Add-Queers-and-Stir’ elementar mathematics education. Sex Education, Filadelfia, v. 9, n. 2, p. 181-191, 2009.
|
Sex Education: Sexuality, Society and Learning |
Social identities and Opportunities to Learn: Student Perspectives on Group Work in an Urban Mathematics Classroom |
Esmonde, Takeuchi, Dookie (2009)ESMONDE, I.; TAKEUCHI, M. A.; DOOKIE, L. Social Identities and Opportunities to Learn: Student Perspectives on Group Work in an Urban Mathematics Classroom. Journal Of Urban Mathematics Education, Atlanta, v. 2, n. 2, p. 18-45, 2009.
|
Urban Mathematics Classrooms |
Statistics in Social Context: Using Issues of Lesbians, Gays, Bissexuals and Transsexuals in Teaching Statistics |
Kellermeier (2002)KELLERMEIER, J. Statistics in social context: using issues of lesbians, gays, bisexuals and transsexuals in teaching statistics. Transformations: The Journal of Inclusive Scholarship and Pedagogy, State College, v. 13, n. 2, p. 27-46, 2002.
|
Transformations: The Journal of Inclusive Schoarship and Pedagogy |
Queer Statistics: Using Lesbigay Word Problem Content in |
Kellermeier |
NWSA Journal |
Teaching Statistics |
(1995) |
|