Training of occupational therapists for Primary Health Care (PHC): contributions to the debate. |
Oliver et al. (2012)Oliver, F. C., Pimentel, A., Uchôa-Figueiredo, L. da R., & Nicolau, S. M. (2012). Formação do terapeuta ocupacional para o trabalho na Atenção Primária à Saúde (APS): contribuições para o debate. Cadernos de Terapia Ocupacional da UFSCar, 20(3), 327-340.
|
Brazilian Journal of Occupational Therapy |
Article |
Problematization methodology in the context of supervised therapeutic practice disciplines. |
Ballarin et al. (2013)Ballarin, M. L. G. S., Palm, R., Carvalho, F. B., & Toldrá, R. C. (2013). Metodologia da problematização no contexto das disciplinas práticas terapêuticas supervisionadas. Cadernos de Terapia Ocupacional da UFSCar, 21(3), 609-616.
|
Brazilian Journal of Occupational Therapy |
Experience report |
The vocational training of occupational therapists and the Undergraduate Course at the University of Brasília, Ceilândia College. |
Furlan et al. (2014)Furlan, P. G., Campos, I. O., Meneses, K. V. P., Ribeiro, H. M., & Rodrigues, L. M. M. (2014). A formação profissional de terapeutas ocupacionais e o curso de graduação da Universidade de Brasília, Faculdade de Ceilândia. Cadernos de Terapia Ocupacional da UFSCar, 22(1), 109-119. http://dx.doi.org/10.4322/cto.2014.012. http://dx.doi.org/10.4322/cto.2014.012...
|
Brazilian Journal of Occupational Therapy |
Review article |
Mental health training in the occupational therapy courses of the southern region of Brazil |
Palm et al. (2015)Palm, R. D. C. M., Nimtz, M.A., Mantovani, M. F., & Maftum, M. A. (2015). Formação em Saúde Mental nos cursos de graduação de terapia ocupacional da região sul do Brasil. Cogitare Enfermagem, 20(2), 289-298.
|
Cogitare |
Article |
Experience in a curricular internship in primary care occupational therapy: focus on infant health needs. |
Ruas et al. (2015)Ruas, T. C. B., Leite, F. C., Akerman, M., & Gagliardo, H. R. (2015). Experiência de um estágio curricular em terapia ocupacional na atenção primária: foco nas necessidades em saúde infantil. ABCS Health Sciences, 40(3), 312-317.
|
ABCS Health Sci |
Experience report |
Occupational therapy internship in the community. |
Anversa & Borges (2016)Anversa, A. C., & Borges, J. M. (2016). Prática de estágio em terapia ocupacional na comunidade. Cadernos de Terapia Ocupacional da UFSCar, 24(4), 821-826.
|
Brazilian Journal of Occupational Therapy |
Experience report |
Territory and diversity: paths of Occupational Therapy in art and culture experiences. |
Castro et al. (2016)Castro, E. D., Inforsato, E. A., Buelau, R. M., Valent, I. U., & Lima, E. A. (2016). Território e diversidade: trajetórias da terapia ocupacional em experiências de arte e cultura. Cadernos de Terapia Ocupacional da UFSCar, 24(1), 3-12.
|
Brazilian Journal of Occupational Therapy |
Article |
Teaching career path and training of occupational therapists to primary health care. |
Silva & Oliver (2017)Silva, R. A. S., & Oliver, F. C. (2017). Trajetória docente e a formação de terapeutas ocupacionais para atenção primária à saúde. Interface: Comunicação, Saúde, Educação, 21(62), 661-673.
|
Revista Interface- Comunicação, Saúde e Educação |
Article |
Interprofessional education and provision of care: analysis of an experience |
Capozzolo et al. (2018)Capozzolo, A. A., Casetto, S. J., Nicolau, S. M., Junqueira, V., Gonçalves, D. C., & Maximino, V. S. (2018). Formação interprofissional e produção do cuidado: análise de uma experiência. Interface: Comunicação, Saúde, Educação, 22(Supl. 2), 1675-1684.
|
Revista Interface- Comunicação, Saúde e Educação |
Article |
Training process and teaching-learning scenarios: discussion on health practices and service education in Occupational Therapy degree course of FMUSP |
Pastore (2018)Pastore, M. D. N. (2018). Processos de formação e cenários de ensino-aprendizagem: discussão sobre práticas em saúde e educação em serviço no curso de graduação em terapia ocupacional da FMUSP. Cadernos Brasileiros de Terapia Ocupacional, 26(2), 431-441.
|
Brazilian Journal of Occupational Therapy |
Article |
Perceptions of occupational therapy students about experience of teaching-service-community integration. |
Teixeira et al. (2018)Teixeira, R. C., Corrêa, R. O., & Silva, E. M. (2018). Percepções dos discentes de terapia ocupacional sobre a experiência de integração ensino-serviço-comunidade. Cadernos Brasileiros de Terapia Ocupacional, 26(3), 617-625.
|
Brazilian Journal of Occupational Therapy |
Article |
Encounters with the difference at health education: youth, sexualities, and genders at school |
Silva & Borba (2018)Silva, C. G., & Borba, P. L. O. (2018). Encontros com a diferença na formação de profissionais de saúde: juventudes, sexualidades e gêneros na escola. Saúde e Sociedade, 27(4), 1134-1146.
|
Saúde e Sociedade |
Article |
The reach of occupational therapy in local development. |
Correia (2018)Correia, R. L. (2018). O alcance da terapia ocupacional no desenvolvimento local. Cadernos Brasileiros de Terapia Ocupacional, 26(2), 443-462.
|
Brazilian Journal of Occupational Therapy |
Article |
Experience of social groups for older people: interfacing with occupational therapy |
Missio & Vieira (2019)Missio, M. M., & Vieira, S. V. (2019). Experiência em grupos de convivência de idosos: interfaces com a terapia ocupacional. Revista Brasileira em Promoção da Saúde, 32, 1-6.
|
Revista Brasileira em Promoção da Saúde |
Experience report |
The teaching of the professional practices of Occupational Therapy with elderly people: propose of organization of the practices in the Graduation |
Cunha & Sime (2019)Cunha, A. C., & Sime, M. M. (2019). O ensino do exercício profissional da terapia ocupacional com foco em pessoas idosas: proposta de organização das práticas na Graduação. Revista Kairós, 22(3), 241-254.
|
Revista Kairós-Gerontologia |
Article |
The utilization of public squares: considerations on the action of the social occupational therapist. |
Silva et al. (2019)Silva, M. J., Oliveira, M. L., & Malfitano, A. P. S. (2019). O uso do espaço público da praça: considerações sobre a atuação do terapeuta ocupacional social. Cadernos Brasileiros de Terapia Ocupacional, 27(2), 438-447.
|
Brazilian Journal of Occupational Therapy |
Experience report |
Welcome experiences in the family health unit: the experience of the tea corner at UBS do Grotão, João Pessoa, PB. |
Carvalho et al. (2020a)Carvalho, A. B., Braga, L. R. A., Silva, D. F., Araújo, J. B. F., Amorim, M. C., & Magalhães, M. J. O. (2020a). Vivências de acolhimento na unidade de saúde da família: a experiência do cantinho do chá na UBS do Grotão, João Pessoa, PB. Saúde em Redes, 6(1), 205-217.
|
Saúde em Redes |
Experience report |
Candangos: occupational reconstruction as a tool to understand social problems and transformative action in the utopian city of Brasília |
Santos et al. (2020)Santos, V., Frank, G., & Mizue, A. (2020). Candangos: teoria da reconstrução ocupacional como uma ferramenta para a compreensão de problemas sociais e ações transformativas na utópica cidade de Brasília. Cadernos Brasileiros de Terapia Ocupacional, 28(3), 765-783.
|
Brazilian Journal of Occupational Therapy |
Article |
Research group “human aging, health, culture and society”: essay on the research and university extension actions |
Carvalho et al. (2020b)Carvalho, C. R. A., Rebellato, C., Dias Bernardo, L., de Souza Mello Ferreira, M., & Costa Poltronieri, B. (2020b). Grupo de Pesquisa “Envelhecimento Humano, Saúde, Cultura e Sociedade”: ações da terapia ocupacional em pesquisa e extensão universitária. Revista Chilena de Terapia Ocupacional, 20(1), 61-71.
|
Revista Chilena de Terapia Ocupacional |
Original article |
Autoethnography as a decolonizing education strategy in Occupational Therapy |
Almeida et al. (2020)Almeida, D. E. R. G., Müller, R. P., Francia, P. N. R., Osielski, T. P. O., & Diniz, T. (2020). Autoetnografia como estratégia decolonizadora de ensino sobre o cotidiano em terapia ocupacional. Interface: Comunicação, Saúde, Educação, 24, e190122.
|
Revista Interface- Comunicação, Saúde e Educação |
Open space |
Community Service and Bond Strength and occupational therapy: an experience report building citizenship and social participation |
Minatel & Andrade (2020)Minatel, M. M., & Andrade, L. C. (2020). Serviço de Convivência e Fortalecimento de Vínculos e a terapia ocupacional: um relato de experiência na construção da cidadania e participação social. Cadernos Brasileiros de Terapia Ocupacional, 28(1), 309-329.
|
Brazilian Journal of Occupational Therapy |
Experience report |
Workshops of activities, dynamics, and projects in Social Occupational Therapy as a strategy to foster public spaces |
Silva & Malfitano (2021)Silva, M. J., & Malfitano, A. P. S. (2021). Oficinas de atividades, dinâmicas e projetos em terapia ocupacional social como estratégia para a promoção de espaços públicos. Interface: Comunicação, Saúde, Educação, 25, e200055.
|
Revista Interface- Comunicação, Saúde e Educação |
Open space |
Wander and occupy: 10 years of narratives in the TOCCA program - knowledge and practices in arts and health |
Angeli (2021)Angeli, A. A. C. (2021). Vagar e ocupar: dez anos de narrativas no TOCCA: saberes e práticas transdisciplinares entre as artes e a saúde. Interface: Comunicação, Saúde, Educação, 25, e210218.
|
Revista Interface- Comunicação, Saúde e Educação |
Open space |
Training for SUS: the adhesion trajectory of a course on occupational therapy to the inducing policies of curricular change Pró and PET- Saúde. |
Alonso et al. (2021)Alonso, C. M. C., Cazeiro, A. P. M., Costa, M. C., & Mecca, R. C. (2021). Formação para o SUS: a trajetória de adesão de um curso de terapia ocupacional às políticas indutoras de mudança curricular Pró e PET-Saúde. Cadernos Brasileiros de Terapia Ocupacional, 29, e2771.
|
Brazilian Journal of Occupational Therapy |
Experience report |
Human development and interdisciplinary education: the confluence between Psychology and Occupational Therapy courses |
Panciera et al. (2021)Panciera, S. D. P., Valverde, B. B. R., & Jurdi, A. P. S. (2021). Desenvolvimento humano e formação interdisciplinar: possibilidades de encontro entre os cursos de Psicologia e Terapia Ocupacional. Interface: Comunicação, Saúde, Educação, 25, e200208.
|
Revista Interface- Comunicação, Saúde e Educação |
Open space |
The role of occupational therapy in primary health care: perspectives from professors and students. |
Silva et al. (2021)Silva, R. A. S., Nicolau, S. M., & Oliver, F. C. (2021). O papel da terapia ocupacional na atenção primária à saúde: perspectivas de docentes e estudantes da área. Cadernos Brasileiros de Terapia Ocupacional, 29, e2927.
|
Cadernos Brasileiros de Terapia Ocupacional |
Article |
The experience of Unifesp Baixada Santista in Interprofessional Education |
Chriguer (2022)Chriguer, R. S. (2022). A experiência da Unifesp Baixada Santista na Educação Interprofissional. Medicina, 55(2), 1-4.
|
Revista USP/Medicina FMRP |
I São Paulo PET-Saúde State Symposium |
University outreach in occupational therapy: scoping review in Brazilian literature |
Figueiredo et al. (2022)Figueiredo, M. O., Batistão, R., Silva, C. R., Martinez, C. M. S., & Roiz, R. G. (2022). A atividade de extensão na terapia ocupacional: revisão de escopo na literatura nacional. Cadernos Brasileiros de Terapia Ocupacional, 30, e2908.
|
Cadernos Brasileiros de Terapia Ocupacional |
Review article |
The university in covid-19 pandemic: report of experience at the lab of emancipatory and territorial practices (LAPET) |
Cordeiro et al. (2022)Cordeiro, L., Almeida, D. E. R. G., Santos, G. B., Silva, R. S., & Costa, M. K. C. M. (2022). A universidade na pandemia de covid-19: relato de experiência do Laboratório de Práticas Emancipatórias e Territoriais (LAPET). Revista Chilena de Terapia Ocupacional, 23(1), 113-123.
|
Revista Chilena de Terapia Ocupacional |
Article |