A Study of Reliability and Validity of Preschool Play Scale |
Bledsoe, N.P. & Shepherd, J.T. |
The American Journal of Occupational Therapy |
1982 |
Estados Unidos |
Inglês |
A comparision of play behaivior in nonhospitalized and hospitalized children |
Kielhofner, G., Barris, R., Bauer, D., Showestock, B., & Walker, L. |
The American Journal of Occupational Therapy |
1983 |
Estados Unidos |
Inglês |
Developmental play ages of Physically Abused and Nonabused Children |
Howard, A.C. |
The American Journal of Occupational Therapy |
1986 |
Estados Unidos |
Inglês |
Examining Reliability and Validity of the Preschool Play Scale With Handicapped Children |
Harrison, H., & Kielhofner, G. |
The American Journal of Occupational Therapy |
1986 |
Estados Unidos |
Inglês |
A comparision of the play skills of normal boys and boys with Sensory Integrative Dysfunction |
Bundy, A.C. |
The Occupational Therapy Journal of Research |
1989 |
Estados Unidos |
Inglês |
Occupational Therapy in Early Intervention: A family-centered approach |
Schaaf, R.C., & Mulrooney, L.L. |
The American Journal of Occupational Therapy |
1989 |
Estados Unidos |
Inglês |
Play preference and play performance in normal boys and boys with Sensory Integrative Dysfunction |
Clifford, J.M., & Bundy, A.C. |
The Occupational Therapy Journal of Research |
1989 |
Estados Unidos |
Inglês |
A pilot study of Differences in Play Behavior Between Children of Low and Middle Socioeconomic Status |
Von Zuben, M.V., Crist, P.A., & Mayberry, W. |
The American Journal of Occupational Therapy |
1990 |
Estados Unidos |
Inglês |
The contribution of motor skills and playfulness to the play performance of preschoolers |
Morrison, C.D., Bundy, A.C., & Fisher, A.G. |
The American Journal of Occupational Therapy |
1991 |
Estados Unidos |
Inglês |
Play and Preschool Children With Autism |
Restall, G., & Magill-Evans, J. |
The American Journal of Occupational Therapy |
1994 |
Canadá |
Inglês |
Play Skills of Preschool Children with Speech and Language Delays |
Sheperd, J.T., Brollier C.B., & Dandrow R.L. |
Physical & Occupational Therapy in Pediatrics |
1994 |
Estados Unidos |
Inglês |
The impact of Occupational Therapy on a Child's Playfulness |
O'Brien, J. et al. |
Occupational Therapy in Health Care |
2000 |
Estados Unidos |
Inglês |
A comparison of the play performance of boys with autism and that of boys without disabilities in Taiwan |
Lee, I. |
Tese - University of Southern California |
2003 |
Taiwan |
Inglês |
O brincar e a terapia ocupacional no projeto creche das rosinhas |
Magalhães, M.E.N. et al. |
Anais 6º Encontro de Extensão da UFMG |
2003 |
Brasil |
Português |
Creating an intervention plan to promote playfulness in a child with special needs |
Hindmarsh-Hook, W.A. |
New Zealand Journal of Occupational Therapy |
2005 |
Nova Zelândia |
Inglês |
The effects of Peer-Play Level on Initiations and Responses of Preschool Children With Delayed Play Skills |
Tanta, K.J., Deitz O.W., & Bilingsley, F. |
The American Journal of Occupational Therapy |
2005 |
Estados Unidos |
Inglês |
The play behaviour of children with and without autistic disorder in a clinical environment |
Ziviani, J., Rodger, S., & Peters, S. |
New Zealand Journal of Occupational Therapy |
2005 |
Austrália |
Inglês |
Avaliação do comportamento Lúdico de crianças com sequelas de Paralisia Cerebral Espástica |
Rocha e Silva, L.C.R. |
Trabalho de conclusão de curso – Universidade de São Paulo |
2006 |
Brasil |
Português |
Comportamento Lúdico de Crianças com Síndrome de Down |
Solai, V.Q. |
Trabalho de conclusão de curso – Universidade de São Paulo |
2006 |
Brasil |
Português |
Influência do brincar para o desenvolvimento de crianças institucionalizadas de 3 a 6 anos |
Pfeifer, L.I., & Eufrazio, M.C. |
Temas sobre desenvolvimento |
2006 |
Brasil |
Português |
The play of children with special needs in mainstream and special education settings |
Bray, P., & Cooper, R. |
Australian Journal of Early Childhood |
2007 |
Austrália |
Inglês |
Play behavior of school age children with intellectual disability: Their capacities, interests and attitude |
Messier, J., Ferland, F., & Majnemer, A. |
Journal of Developmental and Physical Disabilities |
2008 |
Canadá |
Inglês |
Revised knox preschool play scale: Interrater agreement and construct validity |
Jankovich, M. et al. |
The American Journal of Occupational Therapy |
2008 |
Estados Unidos |
Inglês |
Inter-rater reliability and concurrent validity of the preschool play scale with preschool children with autism spectrum disorders |
Lee, S.C., & Hinojosa, J. |
Journal of Occupational Therapy, Schools, & Early Intervention |
2010 |
Estados Unidos |
Inglês |
Preliminary reliability and repeatability of the Brazilian version of the revised knox preschool play scale |
Pacciulio, A.M., Pfeifer, L.I., & Santos, J.L.F. |
Occupational Therapy Internattional |
2010 |
Brasil |
Inglês |
O brincar de crianças pré-escolares moradoras de áreas de alta vulnerabilidade social |
Mannini, J., & Pfeifer, L.I. |
Anais do 18º Simpósio Internacional de Iniciação Científica e Tecnológica da Universidade de São Paulo |
2010 |
Brasil |
Português |
Habilidades de desempenho no brincar de crianças com paralisia cerebral |
Pfeifer, L.I., Pereira, L.C.R.S., Silva, D.B.R., & Panuncio-Pinto, M.P. |
Arquivos Brasileiros de Paralisia Cerebral |
2011 |
Brasil |
Português |
Physical and social play of preschool children with and without coordination difficulties: Preliminary findings |
Kennedy-Behr, A., Rodger, S., & Mickan, S., |
Britsh Journal of Occupational Therapy |
2011 |
Alemanha |
Inglês |
Adaptação transcultural da Escala Lúdica Pré-escolar de Knox - revisada para uso na população brasileira |
Sposito, A.M.P., Pfeifer, L.I., & Santos, J. |
Interação Psicologia |
2012 |
Brasil |
Português |
A pilot study comparison of sensory integration treatment and integrated preschool activities for children with autism |
Dunbar, S.B. |
Internet Journal of Allied Health Sciences and Practice |
2012 |
Estados Unidos |
Inglês |
Comportamento lúdico de crianças pré-termo e seu desenvolvimento neuropsicomotor |
Rombe, P.G. |
Dissertação - Universidade Federal de São Carlos |
2012 |
Brasil |
Português |
L'appui de l'environnement pour développer le jeu libre chez l'enfant une étude expérimentale sur l'aménagement d'une salle de jeu multi-âge au niveau préscolaire |
Dufresne, E.L. |
Dissertação - Université du Québec |
2012 |
Canadá |
Francês |
A comparison of the play skills of preschool children with and without developmental coordination disorder. |
Kennedy-Behr, A., Rodger, S., & Mickan, S. |
ORTJ: Occupation, Participation and Health |
2013 |
Alemanha |
Inglês |
Creating enabling environments at preschool for children with developmental coordination disorder |
Kennedy-Behr, A., Rodger, S., & Mickan, S. |
Journal of Occupational Therapy, Schools, & Early Intervention |
2013 |
Alemanha |
Inglês |
Free play time of children with learning disabilities in a noninclusive preschool setting: An analysis of play and nonplay behaviours |
Fallon, J., & Maccobb, S. |
Britsh Journal of Learning Disabilities |
2013 |
Irlanda |
Inglês |
Development of play profiles: influence of disability on children's play |
Emblen, T., & Stagnitti, K. |
Dissertação -Deakin University |
2014 |
Austrália |
Inglês |
To study the effectiveness of play based therapy on play behaviour of children with Down’s Syndrome. |
Solanki, P.V., Gokhale, P., & Agarwal, P. |
Indian Journal of Occupational Therapy |
2014 |
Índia |
Inglês |
Efficacy of a crisis intervention in improving mother-child interaction and children's play functioning |
Waldman-Levi, A., & Weintraub, N. |
American Journal of Occupational Therapy |
2015 |
Israel |
Inglês |
Terapia Ocupacional y el juego en población infantil del municipio de Tangua |
García, O.A.J. |
Revista Critérios |
2015 |
Colômbia |
Espanhol |
O brincar de crianças com doenças crônicas hospitalizadas |
Grigolatto, T., Sposito, A.M.P., Panúncio-Pinto, M.P., & Pfeifer, L.I. |
Revista Ciência e Saúde On-line |
2016 |
Brasil |
Português |
Valoración del programa comunitario Bienestar y Desempeño Ocupacional |
Parra-Esquivel, E.I., & Peñas-Feizzola, O.L. |
Revista de la Facultad de Medicina |
2016 |
Colômbia |
Espanhol |
Comportamento lúdico como indicador de desempenho infantil: influência da família, ambiente escolar e condições de trabalho das professoras de creches públicas de Diamantina (MG) |
Lemos, A.C. |
Dissertação - Universidade Federal dos Vales do Jequitinhonha e Mucuri |
2017 |
Brasil |
Português |
Descrição do brincar exploratório de crianças com Síndrome de Down |
Malaquini, C.X., & Pfeifer, L.I. |
Anais do 25º Simpósio Internacional de Iniciação Científica e Tecnológica da Universidade de São Paulo |
2017 |
Brasil |
Português |
Effects of Moderate Pressure Massage on Self-Regulation and Play in Preterm Babies |
Hendel, H.C. |
Tese - Nova Southeastern University |
2017 |
Estados Unidos |
Inglês |
Preoccupations to Occupations: Bridging the Gap in Toddlers and Preschoolers with Autism Spectrum Disorders |
Swaminathan, A. |
The Indian Journal of Occupational Therapy |
2017 |
Índia |
Inglês |
Analyzing The Relationships between Preschool Children’s Play Skills and Their Social Competence and Emotion Regulation Skills |
Balat, G.U. et al. |
Croatian Journal of Education |
2018 |
Túrquia |
Inglês |
Confiabilidade e validação de conteúdo da Escala Lúdica Pré-Escolar de Knox - revisada para a população brasileira |
Sposito, A.M.P. |
Tese - Universidade de São Paulo |
2018 |
Brasil |
Português |
Influence of functional mobility and manual function on play in preschool children with cerebral palsy |
Angelin, A.C., Sposito, A.M.P., & Pfeifer, L.I. |
Hong Kong Journal of Occupational Therapy |
2018 |
Brasil |
Inglês |
The contribution of occupational therapy in the holistic management of a child with tetra-amelia syndrome |
Pretorius, M.N. |
Tese - University of Pretoria |
2018 |
África do Sul |
Inglês |
Play and Movement in 6-Month-Old Infants Later Diagnosed with Autism: A Pilot Study |
Demchick, B.B., Flanagan, J., Parete, T., & Matteo, D. |
Journal of Occupational Therapy, Schools, & Early Intervention |
2019 |
Estados Unidos |
Inglês |
Validation of the Revised Knox Preschool Play Scale for the Brazilian Population |
Sposito, A.M.P., Santos, J.L.F., & Pfeifer, L.I. |
Occupational Therapy International |
2019 |
Brasil |
Inglês |