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Early childhood education effect on children’s vocabulary I’m grateful to João Batista Oliveira for the ideas and comments on the research design and earlier versions of this paper. This paper also benefited from comments from Marcos Nakaguma (its editor) and one anonymous referee. For financial support, I thank Instituto Alfa e Beto. I am thankful to the local authorities and principals from Petrolina (PE) for the cooperation and assistance provided during the project. I also wish to thank Walfrido Neto and Williana Melo for conducting the field work implementation. The author was responsible for the research design and supervision of data collection.

Resumo

Este artigo analisa o efeito de um programa de Educação Infantil sobre o vocabulário das crianças. Usando dados de Petrolina de 2016, o artigo compara crianças que frequentavam escola com crianças fora da escola. Para lidar com o viés de seleção, informações coletadas junto aos pais são utilizadas para criar variáveis de controle associadas a características geralmente não observáveis e que são potencialmente correlacionadas com matrícula e desenvolvimento infantil. Os resultados mostram impactos positivos sobre vocabulário expressivo. Ademais, há evidência de que o programa é mais efetivo para crianças com menos exposição à leitura em casa.

Palavras-Chave:
Educação infantil; Vocabulário expressivo; Vocabulário receptivo; Desenvolvimento infantil

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