Mathematical content in Pedagogy Graduate Courses |
MACEDO (2012)MACEDO, Adailson Tavares de. A teoria de Dienes no ensino de transformação de medidas de comprimento, área e volume no curso de pedagogia. 2012. Tese (Educação) - UFRN. Natal, 2012.
|
Dienes' theory in the teaching of transformation of length, area and volume measurements in Pedagogy Graduate Courses. |
Mathematical content in Pedagogy Graduate Courses |
RODRIGUES (2011)RODRIGUES, J. M. S. A probabilidade como componente curricular na formação matemática inicial de professores polivalentes. 2011. Tese (Educação) - UFPR. Curitiba, 2011.
|
Probability as a curricular component in the initial mathematical training of multipurpose teachers. |
Mathematical content in Pedagogy Graduate Courses |
CARNEIRO (2012)CARNEIRO, R. F. Processos formativos em Matemática de alunas˗professoras dos anos iniciais em curso a distância de pedagogia. 2012. Tese (Ensino) - UFSCar. São Carlos, 2012.
|
Mathematics' Formative processes of primary school student˗teachers in e-learning Pedagogy Graduate Course. |
Mathematical content in Pedagogy Graduate Courses |
GONÇALEZ (2012)GONÇALEZ, Norival. Atitudes dos alunos do curso de pedagogia com relação à disciplina de estatística no laboratório de informática. 2002. Tese (Educação) - UNICAMP. Campinas, 2002.
|
Attitudes of Pedagogy undergraduate students regarding the subject of statistics in the computer lab. |
Didactic-methodological aspect |
ZIMER (2008)ZIMER, Tania Teresinha Bruns. Aprendendo a ensinar matemática nas séries iniciais do ensino fundamental. 2008. Tese (Educação) - USP. São Paulo, 2008.
|
Learning to teach mathematics in primary school. |
Didactic-methodological aspect |
OLIVEIRA (2009)OLIVEIRA, Rosalba Lopes de. Ensino de Matemática, História de Matemática e Artefatos: possibilidade de interligar saberes em cursos de formação de professores da Educação Infantil e anos iniciais do Ensino Fundamental. 2009. Tese (Educação) - UFRN. Natal, 2009.
|
Mathematics Teaching, History of Mathematics and Artifacts: a possibility of linking knowledge in training courses for early childhood education teachers and primary school teachers. |
Didactic-methodological aspect |
FERREIRA (2011)FERREIRA, Lúcia Helena Bezerra. Ateliês de história e pedagogia da matemática: contribuições para a formação de professores que ensinam matemática nos anos iniciais. 2011. Tese (Educação) - UFRN. Natal, 2011.
|
History and Pedagogy of Mathematics Workshops: Contributions to the Training of Teachers who Teach Mathematics in primary school. |
Didactic-methodological aspect |
BUKOWITZ (2015) |
Investigative Practices in Mathematics: A Work Proposal in Pedagogy Graduate Courses. |
Knowledge construction and meaning production |
ORTEGA (2005) |
The construction of knowledge of Pedagogy undergraduate students regarding mathematics and its teaching during initial training. |
Knowledge construction and meaning production |
PALMA (2010)PALMA, Rute Cristina Domingos da. A produção de sentidos sobre o aprender e ensinar matemática na formação inicial de professores para a educação infantil e anos iniciais do ensino fundamental. 2010. Tese (Educação) - UNICAMP. Campinas, 2010.
|
The production of meanings about learning and teaching mathematics in the teachers initial training of early childhood education teachers and primary school teachers. |
Knowledge construction and meaning production |
(POZZOBON, 2012POZZOBON, Marta Cristina Cezar. Práticas de ensino de matemática: regimes e jogos de verdade na formação do professor de anos iniciais (1960-2000). 2012. Tese (Educação) - Unisinos. São Leopoldo, 2012.) |
Mathematics teaching practices: regimes and truth games in the training of primary school teachers (1960-2000). |
Curricular stage |
MARQUESIN (2002) |
Training spaces and the constitution of teaching professionality: internship and the teaching of Mathematics in primary school. |