Anunciação et al., 2015Anunciação, L. M. R. L., Costa, M. P. R., & Denari, F. E. (2015). Educação infantil e práticas pedagógicas para o aluno com Síndromede Down: O enfoque no desenvolvimento motor. Revista Brasileira de Educação Especial, 21(2), 229-244. http://dx.doi.org/10.1590/S1413-65382115000200005 http://dx.doi.org/10.1590/S1413-65382115...
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To assess motor performance (pre and post intervention) |
OPI (M, 3-4 years) |
Down Syndrome |
1 |
Preschool |
Branquinho et al., 2014Branquinho, K. W., Amaral, L. E. F., Fagundes, R. R., & Formiga, C. K. M. R. (2014). Evolução do desenvolvimento de crianças com síndromes genéticas e mal formativas do sistema nervoso central. Revista Movimenta, 7(2), 689-699. https://www.revista.ueg.br/index.php/movimenta/article/view/6272 https://www.revista.ueg.br/index.php/mov...
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To assess development evolution (pre and post intervention) |
OPI |
Generic and/or malformative syndromes |
10 |
Pestalozzi Association, Goiás State |
Capalonga & Grave, 2012Capalonga, D., & Grave, M. T. Q. (2012). Evolução psicomotora de lactente com atraso no desenvolvimento psicomotor a partir de uma intervenção em estimulação precoce: Um estudo de caso. Caderno Pedagógico, 9(2), 59-71. http://www.univates.br/revistas/index.php/cadped/article/view/857 http://www.univates.br/revistas/index.ph...
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To assess the effect of the stimulation program (pre and post intervention) |
OPI |
Global neuropsychomotor delay |
1 |
Philanthropic Institution, Rio Grande do Sul State |
Cia et al., 2005Cia, F., Williams, L. C. A., & Aiello, A. L. R. (2005). Intervenção focada na família: Um estudo de caso com mãe adolescente e criança de risco. Revista Brasileira de Educação Especial, 11(1), 49-66.
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To assess the impact of the intervention (pre and post intervention) |
OPI |
Adolescent mother |
1 |
Home |
Cró & Andreucci, 2014Cró, M. L., & Andreucci, L. (2014). Resiliência e psicomotricidade na educação pré-escolar: Um estudo com crianças brasileiras sócio, cultural e economicamente desfavorecidas. Omnia, 1, 45-54. https://www.grei.pt/OMNIA/OMNIA1.pdf#page=45 https://www.grei.pt/OMNIA/OMNIA1.pdf#pag...
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To assess whether or not the intervention promoted development (group design) |
OPI |
Malnutrition, family-related stress, poverty |
151 |
- |
Formiga et al., 2004Formiga, C. K., Pedrazzani, E. S., Silva, F. P. S., & Lima, C. D. (2004). Eficácia de um programa de intervenção precoce com bebês pré-termo. Paidéia (Ribeirão Preto), 14(29), 301-311. http://dx.doi.org/10.1590/S0103-863X2004000300006 http://dx.doi.org/10.1590/S0103-863X2004...
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To evaluate the effectiveness of intervention with and without training of mothers in infant development (group design) |
OPI |
Premature |
8 |
Physiotherapy Branch, Federal University of São Carlos, São Paulo State |
Martins & Kortmann, 2015Martins, C., & Kortmann, G. L. (2015). Recorte da experiência psicopedagógica clínica: Possibilidades de aplicação do Inventário Portage Operacionalizado com sujeito com transtorno do espectro autista. Diálogo, 28, 25-40.http://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Dialogo/article/view/1716 http://revistas.unilasalle.edu.br/index....
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To assess early stimulation in a systemic psychoeducational approach (pre and post intervention) |
OPI |
Autistic Spectrum Disorder |
1 |
- |
Nicolielo et al., 2014Nicolielo, A. P., Gonçalves, B. L. R., Arruda, J. M. P., & Lopes-Herrera, S. A. (2014). Intervenção fonoaudiológica baseada na perspectiva comportamental em transtorno global do desenvolvimento (TGD): Relato de caso. Revista CEFAC, 16(4), 1351-1360. http://dx.doi.org/10.1590/1982-0216201423812 http://dx.doi.org/10.1590/1982-021620142...
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To describe the speech therapy intervention (pre and post intervention) |
IPO, ELMS, GABDS |
Global developmental delay |
1 |
Speech Therapy School Clinic |
Peres, 2004Peres, R. C. N. (2004). O lúdico no desenvolvimento da criança com paralisia cerebral espástica. Revista Brasileira de Crescimento e Desenvolvimento Humano, 14(3), 37-49. http://dx.doi.org/10.7322/jhgd.40114 http://dx.doi.org/10.7322/jhgd.40114...
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To use play situations to stimulate cognitive and motor development (pre and post intervention) |
OPI |
Cerebral Palsy (CP) |
7 |
Special needs children’s school, Cascavel, Paraná State |
Prado et al., 2012Prado, M. T.A., Fell, R. F., Salmazo, A. S., Gomes, G. C.C., Silva, M. S., Santos, S. M. T., & Fernani, D. C. G. L. (2012). Avaliação do crescimento e desenvolvimento de crianças por meio do Inventário Portage Operacionalizado. Colloquium Vitae, 4(1),10-17. http://revistas.unoeste.br/revistas/ojs/index.php/cv/article/view/535 http://revistas.unoeste.br/revistas/ojs/...
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To assess growth and development and intervene in motor development (pre and post intervention) |
OPI |
Poverty |
15 |
Daycare |
Rodrigues et al., 2015Rodrigues, B. G. S., Silva, J. L. O., Guimarães, P. G., Formiga, C. K. M. R., & Viana, F. P. (2015). Evolução de uma criança com síndrome de Treacher Collins em tratamento fisioterapêutico. Fisioterapia em Movimento, 28(3), 525-533. http://dx.doi.org/10.1590/0103-5150.028.003.AO11 http://dx.doi.org/10.1590/0103-5150.028....
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To present the evolution of motor function and psychomotor development during rehabilitation (pre and post intervention) |
OPI, GMFM |
Treacher Syndrome- Collins |
1 |
Pestalozzi Association, Goiás State |
Sandroni et al., 2015Sandroni, G. A., Ciasca, S. M., & Rodrigues, S. D. (2015). Avaliação da evolução do perfil motor de pré-escolares com necessidades educativas especiais após intervenção psicomotora breve. Revista Psicopedagogia, 32(97), 4-13. http://pepsic.bvsalud.org/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-84862015000100002&lng=pt&tlng=pt http://pepsic.bvsalud.org/scielo.php?scr...
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To assess psychomotor profile in a brief psychomotor intervention (pre and pos) |
MDS, OPI (S, C, L e SC, 5-6 years). |
TEA |
2 |
Multipurpose resource room of a public school |
DI |
1 |
Atypical development |
2 |
Scalha et al., 2010Scalha, T. B., Souza, V. G., Boffi, T., & Carvalho, A. C. (2010). A importância do brincar no desenvolvimento psicomotor: Relato de experiência. Revista de Psicologia da UNESP, 9(2), 79-92. https://seer.assis.unesp.br/index.php/psicologia/article/view/518/474 https://seer.assis.unesp.br/index.php/ps...
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To assess the influence of play family activities on psychomotor development (pre and post) |
OPI |
CP |
2 |
- |
Down Syndrome |
1 |
Silva et al., 2009Silva, E. C., Formiga, C. K. M. R., & Viana, F. P. (2009). Avaliação da função motora grossa e do desenvolvimento de uma criança com síndrome de Lennox-Gastaud em tratamento de reabilitação. Revista Movimenta, 2(4), 159-164. http://revista.ueg.br/index.php/movimenta/article/view/7229 http://revista.ueg.br/index.php/moviment...
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To present the evolution of gross motor functioning and development after rehabilitation (pre and post) |
OPI, GMFM |
Lennox-Gastaud Syndrome |
1 |
Pestalozzi Association, Goiás State |
Silva & Aiello, 2012Silva, N. C. B., & Aiello, A. L. R. (2012). Ensinando o pai a brincar com seu bebê com síndrome de Down. Educar em Revista, 28(43), 101-116. http://revistas.ufpr.br/educar/article/view/26406 http://revistas.ufpr.br/educar/article/v...
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To assess if intervention to fathers alters patterns of interactions with infant (pre and post) |
OPI |
Down Syndrome |
5 |
Household |
Taira et al., 2009Taira, J. S., Kawaguchi, T. S., & Bofi, T. C. (2009). A reeducação psicomotora na criança com baixa visão associada à diparesia espástica. Temas sobre Desenvolvimento, 17(97), 37-41.
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To present case study of a child submitted to a psychomotor re-education program (pre and post) |
OPI |
CP associated with low sight |
1 |
UNESP, Presidente Prudente, São Paulo State |
Total number of children |
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212 |
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