Borges and Botelho (2008)Borges, C. de M. B., & Botelho, D. (2008). Processo de escolha de bancos de imagens: Aplicação no marketing business-to-business. Revista Pensamento Contemporâneo em Administração (UFF), 2(2), 15-29. Recuperado de http://periodicos.uff.br/pca
http://periodicos.uff.br/pca...
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Buying organization decisions; virtual organization definitions |
Silva, Araújo and Primo (2015)Silva, H., Araujo, M., & Primo, M. (2015). Antecedentes da retenção de clientes pós-falha e recuperação de serviços de tecnologia da informação em ambientes business-to-business. Revista de Gestão e Projetos, 6(3), 60-70. doi:10.5585/10.5585 https://doi.org/10.5585/10.5585...
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Trust, commitment, change costs, and perceived value |
Cozer, Toledo and Szafir-Goldstein (2008)Cozer, M. T. D. S., Toledo, G. L., & Szafir-Goldstein, C. (2008). Inter-organizational ties and total customer solution strategic positioning form Delta model: A research about dyad supplier-client on B2B. RAM-Revista de Administração Mackenzie, 9(7), 163-187. doi:10.1590/S1678-69712008000700008 https://doi.org/10.1590/S1678-6971200800...
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Competitive positioning and strategic marketing; Delta model of network competitive positioning |
Battaglia et al. (2015)Battaglia, D., Schimith, C. D., Marciano, M. A., Bittencourt, S. A., Diesel, L., Borchardt, M., & Pereira, G. M. (2015). Value added elements according to buyer companies in a B2B context. Brazilian Administration Review, 12(3), 229-249. doi:10.1590/1807-7692bar2015150005 https://doi.org/10.1590/1807-7692bar2015...
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Analysis, value creation and delivery, value perception, and relationship |
Troccoli (2010)Troccoli, I. R. (2010). Criação de valor em ambiente B2B: Uma revisão de modelos relevantes. Revista de Negócios, 15(1), 57-76. doi:10.7867/1980-4431.2010v15n1p57-76 https://doi.org/10.7867/1980-4431.2010v1...
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Service-Dominant Logic (SDL) and Value Co-creation. |
Silva, Paula, Moriguchi and Paula (2016)Silva, C. M. S., Paula, V. M. F. D., Moriguchi, S. N., & Paula, V. A. F. D. (2016). Mensuração da consciência de patrocínio em um evento B2B. Revista Brasileira de Marketing, 15(5), 669-682. doi:10.5585/remark.v15i5.3052 https://doi.org/10.5585/remark.v15i5.305...
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Spontaneous and induced consumer memory, and sponsor-event association |
Soares, Bortoluzzo and Barros (2012)Soares, G., Bortoluzzo, A. B., & Barros, H. M. (2012). Determinants of the choice of marketing channels by corporate clients: An analysis of the information technology sector. Journal of Information Systems and Technology Management, 9(3), 515-540. doi:10.4301/S1807-17752012000300005 https://doi.org/10.4301/S1807-1775201200...
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Buyer relational attribute: loyalty; provider relational attributes: trust and importance; dyadic attributes: intimacy and exchange cost |
Silva, Moriguchi and Lopes (2016)Silva, C. M. S., Paula, V. M. F. D., Moriguchi, S. N., & Paula, V. A. F. D. (2016). Mensuração da consciência de patrocínio em um evento B2B. Revista Brasileira de Marketing, 15(5), 669-682. doi:10.5585/remark.v15i5.3052 https://doi.org/10.5585/remark.v15i5.305...
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Perceived value, satisfaction, trust, commitment, service quality, price, repurchase intention, reputation, alternatives search and word of mouth |
Vieira, Pires and Galeano (2013)Vieira, V. A., Pires, D., & Galeano, R. (2013). Determinantes do desempenho empresarial e das vendas cruzadas no varejo. RAE-Revista de Administração de Empresas, 53(6), 565-579. doi:10.1590/S0034-759020130605 https://doi.org/10.1590/S0034-7590201306...
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Needs understanding, sales direction, salesman locomotion profile, pressure or boss support, training and co-creation |
Silva and Araújo (2016)Silva, H. C. C., & Araújo, M. A. V. (2016). Antecedentes do comprometimento calculativo de clientes de TI pós falha e recuperação de serviços em contextos B2B. Revista Eletrônica de Gestão Organizacional, 14(2), 343-354. doi:10.21714/1679-18272016v14n2.p343-354 https://doi.org/10.21714/1679-18272016v1...
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Trust, provider dependency, fault severity, and calculative commitment |
Almeida, Porto, Isidro-Filho and Coelho (2014)Almeida, M. I. S. D., Porto, R. B., Isidro-Filho, A., & Coelho, R. L. F. (2014). Impacto da extensão e interação de serviços nas vendas B2B: Uma investigação temporal na categoria de combustíveis. Revista Brasileira de Marketing, 13(5), 124-139. doi:10.5585/remark.v13i5.2733 https://doi.org/10.5585/remark.v13i5.273...
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Dynamics between product and service: Service Provision Increase (ASO), Services Innovation (IS), Service-Dominant Logic (SDL) |
Eberle, Milan and Toni (2017)Eberle, L., Milan, G. S., & Toni, D. D. (2017). Relações entre valor percebido, confiança e retenção de clientes: A comparação entre um modelo teórico e um modelo aninhado. Revista de Administração da UNIMEP, 15(2), 82-105. doi:10.15600/rau.v15i2.977 https://doi.org/10.15600/rau.v15i2.977...
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Trust and perceived value |
Fleury and Marques (2014)Fleury, F. A., & Marques, R. D. (2014). A conceptual framework towards understanding the relationship between a sport organization and its sponsors. Revista Ciências Administrativas, 20(2), 584-603. doi:10.5020/2318-0722.20.2.%25p https://doi.org/10.5020/2318-0722.20.2.%...
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Trust between parties, commitment, bilateral communication, investment capacity, and objectives similarities |
Spalenza, Ronchi and Pelissari (2017)Spalenza, A. S., Ronchi, F. A., & Pelissari, A. S. (2017). Satisfação e relacionamento B2B: Investigação da reciprocidade na relação entre médicos e planos de saúde no Espírito Santo. Revista de Administração da UFSM, 10(4), 124-139. doi:10.5902/1983465916323 https://doi.org/10.5902/1983465916323...
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Importance-performance matrix |
Brambilla and Dalmarco (2014)Brambilla, F., & Dalmarco, G. (2014). Management of customer relationship management (CRM) technological attributes in Brazil: A B2B relationship in the software-media development sector. Revista de Administração FACES, 13(4), 39-56. doi:10.21714/1984-6975FACES2014V13N4ART1860 https://doi.org/10.21714/1984-6975FACES2...
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Data mining and salesforce automation facilities |
Silva, Moriguchi and Lopes (2018)Silva, C. M. S., Moriguchi, S. N., & Lopes, J. E. F. (2018). A formação da percepção de valor para pequenos e médios consumidores B2B. Revista Brasileira de Marketing, 17(2), 204-219. doi:10.5585/remark.v17i2.3549 https://doi.org/10.5585/remark.v17i2.354...
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Perceived value, quality, sacrifices, experience, satisfaction, and repurchase intention |
Amaral, Junior, Pizzinatto and Pitombo (2015)Amaral, T. C. D., Junior, J. B. D. C., Pizzinatto, A. K., & Pitombo, T. C. D. D. T. (2015). Influências do comércio eletrônico B2B no processo de atendimento de pós-vendas no segmento de bens de capital: Estudo de caso em uma empresa representante de equipamentos pesados. Revista Brasileira de Marketing, 14(2), 223-236. doi:10.5585/remark.v14i2.2933 https://doi.org/10.5585/remark.v14i2.293...
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Differentiation, post-sale, and e-commerce. |
Frederico and Ferreira (2018)Frederico, E., & Ferreira, M. P. C. (2018). Determinantes da intenção de continuidade de relacionamento entre pequenos varejistas e seus fornecedores de materiais de construção hidráulicos. Revista Brasileira de Marketing, 17(2), 237-250. doi:10.5585/remark.v17i2.3619 https://doi.org/10.5585/remark.v17i2.361...
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Trust, competence, honesty, and benevolence |