Acessibilidade / Reportar erro

Territory representations: between the official discourse and the Kinikinau discourse

ABSTRACT

This work, inscribed in the theoretical field of French Discourse Analysis and dialoguing with the epistemological current of Culturalist Studies, aims to problematize the identity process of the Kinikinau and to analyze the territory representations present in the discourse of the official document of the (National Curricular Guidelines for Indigenous School Education in Basic Education, 2012BRASIL. Ministério da Educação. Conselho Nacional de Educação. Diretrizes Curriculares Nacionais para a Educação Escolar Indígena na Educação Básica. Diário Oficial da União, Brasília, DF, 15 jun. 2012. Seção 1, p. 18. Disponível em: <Disponível em: https://goo.gl/kC5ZfJ >. Acesso em: 15 jul. 2015.
https://goo.gl/kC5ZfJ...
) and in the own Kinikinau discourse from the region of Porto Murtinho (MS), Brazil.

KEYWORDS:
identity; representation; territory; Kinikinau

Faculdade de Letras - Universidade Federal de Minas Gerais Universidade Federal de Minas Gerais - Faculdade de Letras, Av. Antônio Carlos, 6627 4º. Andar/4036, 31270-901 Belo Horizonte/ MG/ Brasil, Tel.: (55 31) 3409-6044, Fax: (55 31) 3409-5120 - Belo Horizonte - MG - Brazil
E-mail: rblasecretaria@gmail.com