T1 |
An educational proposal to teach a pressure ulcer management course online to students and nursing professionals
(
12
)
|
2009 Brasil |
Pesquisa aplicada/ Não se aplica |
Não se aplica |
T2 |
Web-based simulation: a tool for teaching critical care nursing. Rev. latinoam. enferm
(
13
)
|
2009 Brasil |
Pesquisa aplicada/ Não se aplica |
Não se aplica |
T3 |
Evaluation of a Complementary Cyber Education Program for a Pathophysiology Class
(
14
)
|
2009 Coreia do Sul |
Estudo de intervenção n = 121 |
Uso da tecnologia no ensino versus ensino tradicional |
T4 |
Virtual objects to support the teaching-learning process of physical examination in nursing(15)
|
2011 Brasil |
Estudo metodológico / Não se aplica |
Não se aplica |
T5 |
Learning Outcomes in Two Different Teaching Approach in Nursing Education in Iran: E-Learning versus Lecture(16)
|
2011 Irã |
Estudo de intervenção cross-over n = 32 |
Uso de e-learning versus ensino tradicional |
T6 |
Virtual education effect on cognitive learning and attitude of nursing students towards it(17)
|
2011 Irã |
Quase experimental pré-teste e pós-teste n = 33 |
Educação virtual versus convencional |
T7 |
Teaching the nursing process to undergraduates with the support of computer technology(18)
|
2012 Brasil |
Estudo transversal / Não se aplica |
Não se aplica |
T8 |
Construction and validation of an educational hypermedia about peripheral catheterization(19)
|
2012 Brasil |
Pesquisa Metodológica e de avaliação pré-teste e pós-teste n = 21 |
Uso da tecnologia |
T9 |
Mental Health care: a system for teaching in Nursing(20)
|
2012 Brasil |
Pesquisa aplicada / Não se aplica |
Não se aplica |
T10 |
Multimedia application in mobile platform for teaching the measurement of
central venous pressure(21)
|
2012 Brasil |
Pesquisa aplicada / Não se aplica |
Não se aplica |
T11 |
Using Moodle in the Discipline of Nursing Informatics(22)
|
2013 Brasil |
Estudo Transversal n = 82 |
Não se aplica |
T12 |
The Impact of Blended Teaching on Knowledge, Satisfaction, and Self-Directed Learning in Nursing Undergraduates: A Randomized, Controlled Trial(23)
|
2013 Canadá |
|
Uso do ensino misto versus ensino tradicional |
T13 |
Millennial Generation Student Nurses' Perceptions of the Impact of Multiple Technologies on Learning(24)
|
2013 EUA |
Estudo transversal n = 60 |
Não se aplica |
T14 |
Development and assessment of learning objects about intramuscular medication administration(25)
|
2014 Brasil |
Pesquisa aplicada / Não se aplica |
Não se aplica |
T15 |
Digital learning object for diagnostic reasoning in nursing applied to the integumentary system(26)
|
2015 Brasil |
Estudo metodológico / Não se aplica |
Não se aplica |
T16 |
Instructional design to develop an online course on urinary catheterization(27)
|
2015 Brasil |
Estudo metodológico / Não se aplica |
Não se aplica |
T17 |
Teaching and Learning in a Virtual Environment: Nursing Students' Attitude(28)
|
2015 Brasil |
Pesquisa quase experimental, do tipo antes e depois n = 28 |
Uso da tecnologia |
T18 |
Effects of web-based electrocardiography simulation on strategies and learning styles(29)
|
2015 Brasil |
Estudo descritivo-correlacional com avaliação pré-teste e pós-teste n = 246 |
Simulação eletrocardiográfica na internet |
T19 |
Lights, camera and action in the implementation of central venous catheter dressing(30)
|
2015 Brasil |
Estudo metodológico / Não se aplica |
Não se aplica |
T20 |
Development of a course in the Virtual Learning Environment on the ICNP(31)
|
2016 Brasil |
Estudo descritivo e transversal / Não se aplica |
Não se aplica |
T21 |
Use and development of teaching technologies presented in nursing research(32)
|
2016 Brasil |
Pesquisa documental / Não se aplica |
Não se aplica |
T22 |
Mobile-Based Video Learning Outcomes in Clinical Nursing Skill Education(33)
|
2016 Coreia do Sul |
Estudo controlado randomizado, com pré-teste e pós-teste n = 74 |
Uso de tecnologia educacional |
T23 |
Teaching-learning evaluation on the ICNP® using virtual
learning environment(34)
|
2017 Brasil |
Pesquisa mista n = 51 |
Não se aplica |
T24 |
The effects of an online basic life support course on undergraduate nursing students' learning(35)
|
2017 Brasil |
Estudo quase experimental n = 94 |
Uso de tecnologia educacional |
T25 |
The use of gamification to teach in the nursing field(4)
|
2018 Brasil |
Pesquisa exploratória, aplicada n = 15 |
Não se aplica |
T26 |
The Effects of an Interactive Nursing Skills Mobile Application on Nursing Students' Knowledge, Self-efficacy, and Skills Performance: A Randomized Controlled Trial(36)
|
2018 Coreia do Sul |
Pesquisa experimental n = 66 |
Uso de tecnologia versus ensino tradicional |
T27 |
Developing nursing and midwifery students' capacity for coping with bullying and aggression in clinical settings: Students' evaluation of a learning resource(37)
|
2018 Austrália |
Estudo de intervenção n = 210 |
Uso de métodos mistos de aprendizagem |
T28 |
Clinical Virtual Simulation in Nursing Education: Randomized Controlled Trial(38)
|
2019 Portugal |
Ensaio clínico randomizado n = 42 |
Uso de tecnologia versus ensino tradicional |
T29 |
Impact of educational games on academic outcomes of students in the Degree in Nursing(2)
|
2019 Espanha |
Estudo quase experimental prospectivo n = 116 |
Uso da tecnologia |