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1. Does the material have a main message?
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The main message is the one thing you want to communicate to a person or group and what they should remember. A topic, such as heart disease or seasonal flu, is not a main message. If the material contains multiple messages and no main message, answer no.
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NOTE: If you answered No for Question 1, check 0 for Question 2-4 and go on to Question 5.
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1. O material contém uma mensagem principal?
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Uma mensagem principal é a única coisa que você quer comunicar a uma pessoa ou grupo e que eles devem se lembrar. Um tópico, tal como doença cardíaca ou gripe sazonal, não é uma mensagem principal. Se o material contiver várias mensagens e nenhuma mensagem principal, responda Não. Se você respondeu Não para a Pergunta 1 , marque 0 para as Perguntas 2 a 4 e siga para a Pergunta 5.
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1. Does the material contain a main message?
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A main message is the only thing that you want to communicate to a person or group and that they should remember. One topic, such as heart disease and seasonal flu, is not a main message. If the material contains many messages and no main message, answer no.
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NOTE: If you answered No to question 1, check 0 for Question 2-4 and skip to Question 5.
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1. Does the material contain one main message?
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A main message is the one thing you want to communicate to a person or group that they must remember. A topic, such as heart disease or seasonal flu, is not a main message statement. If the material contains several messages and no main message, answer no.
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NOTE: If you answered No to Question 1, score 0 for Questions 2-4 and continue to Question 5.
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70%
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VA |
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Yes = 25
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(83%)
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No = 05
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(17%)
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100% |
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1. O material contém uma mensagem principal?
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Uma mensagem principal é a única coisa que você quer comunicar a uma pessoa ou grupo e que eles devem se lembrar. Não se considera mensagem principal a apresentação de apenas um tópico, tal como “doença cardíaca” ou “gripe sazonal”. Se o material contiver várias mensagens e nenhuma mensagem principal, responda não.
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NOTA: Se você respondeu Não para a questão 1 , marque 0 para a questão 2-4 e siga para a questão 5 .
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2. Is the main message at the top, the beginning, or in the front of the material?
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The main message should be in the first paragraph or section. A section is a block of text between headers. For a Web material, the first section must be fully visible without scrolling.
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2. A mensagem principal está no topo, no início ou na parte da frente do material?
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A mensagem principal deve estar no primeiro parágrafo ou seção. Uma seção é um bloco de texto entre cabeçalhos. Para materiais da web, a primeira sessão deve estar completamente visível sem rolagem.
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2. Is the main message at the top, in the beginning, or on the front part of the material?
-
The main message should be in the first paragraph or section. A section is a block of text between the headers. For a Web material, the first section must be fully visible without scrolling.
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2. Is the main message at the top, beginning, or front of the material?
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The main message must be in the first paragraph or section. A section is a block of text between headings. For a Web material, the first section must be fully visible without scrolling.
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80%
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SA |
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Yes = 30
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(100%)
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No = 0
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(0%)
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100% |
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2. A mensagem principal está no topo, no início ou na parte da frente do material?
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A mensagem principal deve estar no primeiro parágrafo ou seção. Uma seção é um bloco de texto entre cabeçalhos. Para materiais da Internet, a mensagem principal deve estar na primeira página.
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3. Is the main message highlighted with visual cues?
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If the main message is highlighted through the use of fonts, colors, shapes, lines, arrows, or headings, such as “What you need to know,” answer yes.
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3. A mensagem principal é enfatizada com indicações visuais?
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Se a mensagem principal for enfatizada com fonte, cor, formas, linhas, setas ou títulos, tais como “O que você precisa saber”, responder sim
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3. Is the main message emphasized with visual prompts?
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If the main message is emphasized with font, color, shapes, lines, arrows, or titles, such as “What you need to know,” answer yes.
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3. Is the main message emphasized with visual cues?
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If the main message is emphasized with font, color, shapes, lines, arrows or headings, such as “What you need to know,” answer yes.
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100%
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SA |
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Yes = 30
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(100%)
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No = 0
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(0%)
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100% |
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3. A mensagem principal é enfatizada com indicações visuais?
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Se a mensagem principal for enfatizada com fonte, cor, formas, linhas, setas ou títulos, tais como “O que você precisa saber”, responda sim.
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4. Does the material contain at least one visual element that conveys or supports the main message?
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Consider photographs, drawings, graphics, and infographics as visual elements. If the visual element does not have a caption or labels, answer “No.” If there are human figures that are not performing the recommended behaviors, answer “No.”
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4. O material contém pelo menos um elemento visual que transmita ou dê suporte à mensagem principal?
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Considere como exemplos de elementos visuais fotografias, desenhos, gráficos e infográficos. Se o elemento visual não tiver uma legenda ou rótulos, responder “Não”. Se tiver figuras humanas que não estejam realizando os comportamentos recomendados, responder “Não”.
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4. Does the material contain at least one visual element that transmits or gives support to the main message?
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Consider as examples of visual elements photographs, designs, graphs, and infographics. If the visual element does not have a legend or label, answer no. If it has human figures that are not performing the recommended behaviors, answer no.
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04. Does the material contain at least one visual that conveys or supports the main message?
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For example, count photographs, line drawings, graphs and infographics as visuals. If the visual does not have a caption or labels, answer no. If the visual has human figures who are not performing the recommended behaviors, answer no.
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100%
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UA |
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Yes = 30
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(100%)
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No = 0
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(0%)
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100% |
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4. O material contém pelo menos um elemento visual que transmita ou dê suporte à mensagem principal?
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Considere como exemplos de elementos visuais: fotografias, desenhos, gráficos e infográficos. Se o elemento visual não tiver uma legenda ou rótulos, responda não. Se tiver figuras humanas que não estejam realizando os comportamentos recomendados, responda não.
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5. Does the material include one or more calls to action for the primary audience?
-
If the material includes a specific behavioral recommendation, a stimulus for more information, a request to share information with another person, or a broad call for program or policy change, answer yes. If the call to action is for someone other than the primary audience, answer no.
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5. O material inclui uma ou mais chamadas para a ação para o
público-alvo
?
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Se o material incluir uma recomendação comportamental específica, um estímulo para obter mais informações, um pedido para compartilhar informações com outra pessoa, ou uma ampla chamada para mudança de programa ou política , responda sim. Se a chamada para a ação for para alguém que não seja o público-alvo , responda não.
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5. Does the material include one or more calls to action for the main audience?
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If the material includes a specific behavioral recommendation, a stimulus to obtain more information, a request to share information with another person, or a broad call to change the program or policy, answer Yes. If the call to action is for someone that is not from the main audience, answer No.
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-
5. Does the material include one or more calls to action for the primary audience?
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If the material includes a specific behavioral recommendation, a prompt to get more information, a request to share information with someone else, or a broad call for program or policy change, answer yes. If the call to action is for someone other than the primary audience, answer no.
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90%
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SA |
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Yes = 29
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(97%)
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No =1
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(3%)
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100% |
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5. O material inclui uma ou mais chamadas para ação direcionadas ao
público?
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Se o material incluir a recomendação de um comportamento específico, um estímulo para obter mais informações, um pedido para compartilhar informações com outra pessoa, ou uma ampla chamada para mudança de programa de saúde , responda sim. Se a chamada para ação for para alguém que não seja o público, responda não
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6. Is the main message and call to action used in the active voice?
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If only the main message or only the call to action use the active voice, answer no. If you answered no to Questions 1 or 5, answer no.
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6. A mensagem principal e a chamada para ação usam a voz ativa?
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Se apenas a mensagem principal ou apenas a chamada para ação usar a voz ativa, responda não. Se você respondeu não às perguntas 1 ou 5, responda não.
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6. Do the main message and call to action use the active voice?
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If only the main message or only the call to action uses the active voice, answer No. If you answered No to questions 1 or 3, answer No.
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6. Do both the main message and the call to action use the active voice?
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If only the main message or only the call to action uses the active voice, answer no. If you answered no to #1 or #5, answer no.
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100%
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UA |
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Yes = 30
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(100%)
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No = 0
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(0%)
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100% |
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6. A mensagem principal e a chamada para ação usam a voz ativa?
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Se apenas a mensagem principal ou apenas a chamada para ação usam a voz ativa, responda não. Se você respondeu não às questões 1 ou 5, marque não.
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7. Does the material always use words that the primary audience uses?
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If all specialized or unknown terms are explained or described (not only defined) the first time they are used, answer yes. Acronyms and abbreviations should be written in full and explained, if unknown to the public.
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-
7. O material usa sempre palavras que o público-alvo
utiliza
?
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Se todos os termos especializados ou desconhecidos são explicados ou descritos (não apenas definidos) na primeira vez em que são usados, responda sim. Siglas e abreviaturas devem ser escritas por extenso e explicadas, se desconhecidas para o público-alvo.
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7. Does the material always use words that the main target audience uses?
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If all of the specialized or unknown terms are explained or described (not only defined) in their first usage, answer Yes. Acronyms and abbreviations should be written out and explained if unknown to the audience.
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07. Does the material always use language the primary audience would use?
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If all specialized or unfamiliar terms are explained or described (not just defined) the first time they are used, answer yes. Acronyms and abbreviations must be spelled out and explained if unfamiliar to the audience.
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100%
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UA |
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Yes = 30
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(100%)
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No = 0
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(0%)
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100% |
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7. O material sempre usa palavras que o público
está acostumado?
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Se todos os termos especializados ou desconhecidos forem explicados ou descritos (não apenas definidos) na primeira vez em que são usados, responda sim. Siglas e abreviaturas devem ser escritas por extenso e explicadas, caso sejam desconhecidas pelo público.
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8. Does the material use lists with bullets or numbers?
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If the material has a list of more than 7 items, and the list isn’t broken down into sub-lists, answer “No.” If the list consists only of additional information or references, or is placed at the end of the material, answer “No.”
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8. O material usa listas com marcadores ou números?
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Se o material contiver uma lista com mais de 7 itens, e a lista não for dividida em sub-listas, responder “Não”. Se a lista for apenas de informações adicionais ou de referências, ou estiver no final do material, responder “Não”.
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8. Does the material use lists with markers or numbers?
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If the material contains a list with more than 7 items, and the list is not divided into sub-lists, answer no. If the list is only of additional information or references, or if it is at the end of the material, answer no.
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8. Does the material use bulleted or numbered lists?
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If the material contains a list with more than 7 items, and the list is not broken up into sub-lists, answer no. If the list is for additional information or references only or at the end of the material, answer no.
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100%
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UA |
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Yes = 30
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(100%)
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No=0
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100% |
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8. O material usa listas com marcadores ou números?
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Se o material abranger uma lista com mais de sete itens, e a lista não for dividida em sublistas, responda não. Se a lista for apenas de informações adicionais ou de referências, ou estiver no final do material, responda não.
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9. Is the material organized in blocks with headings?
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This item applies to texts and lists. If the blocks contain more than one idea each, answer “No.” If the headings do not correspond to the blocks of information, answer “No.”
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9. O material é organizado em blocos com títulos?
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Este item aplica-se a textos e listas. Se os blocos contiverem mais de uma ideia cada, responder “Não”. Se os títulos não estiverem de acordo com os blocos de informação, responder “Não”.
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9. Is the material organized in blocks with titles?
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This item is applicable to texts and lists. If the blocks contain more than one idea each, answer no. If the titles are not in accordance with the blocks of information, answer no.
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9. Is the material organized in chunks with headings?
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This item applies to prose text and lists. If the chunks contain more than one idea each, answer no. If the headings do not match the information chunks, answer no.
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100%
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UA |
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Yes = 30
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(100%)
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No = 0
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(0%)
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100% |
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9. O material é organizado em blocos com títulos?
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Este item aplica-se a textos e listas. Se os blocos contiverem mais de uma ideia cada, responda não. Se os títulos não estiverem de acordo com os blocos de informação, responda não
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10. Is the most important information the primary audience needs to take away summarized in the first paragraph or section?
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The most important information should include the main message. A section is a block of text between headers. For a Web material, the first section must be fully visible without scrolling.
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10. A informação mais importante que o público-alvo principal precisa está resumida no primeiro parágrafo ou seção?
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A informação mais importante deve incluir a mensagem principal. Uma seção é um bloco de texto entre cabeçalhos. Para um material da web, a primeira sessão deve ser completamente visível sem rolagem da pagina .
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10. Is the most important information that the main target audience needs summarized in the first paragraph or section?
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The most important information should include the main message. One section is a block of text between the headers. (For a Web material, the first section must be fully visible without scrolling.
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10. Is the most important information the primary audience needs summarized in the first paragraph or section?
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The most important information must include the main message. A section is a block of text between headings. For a Web material, the first section must be fully visible without scrolling.
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90%
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UA |
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Yes = 30
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(100%)
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No = 0
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(0%)
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100% |
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10. A informação mais importante para o público l encontra-se resumida no primeiro parágrafo ou seção?
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A informação mais importante deve incluir a mensagem principal. Uma seção é um bloco de texto entre cabeçalhos. Para um material da Internet, a primeira seção deve ser totalmente visível na primeira página.
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11. Does the material explain which trusted sources, such as experts and government representatives, know and do not know about the subject matter?
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If the material addresses both, answer “Yes.” If the material addresses only one (what is known or what is not known), answer no.
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11. O material explica o que fontes fidedignas, tais como especialistas no assunto e os representantes governamentais, sabem e não sabem sobre o assunto?
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Se o material abordar os dois, responda “Sim”. Se o material abordar apenas um (o que se sabe ou o que não se sabe), responder não.
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11. Does the material explain which reliable sources, such as specialists on the issue and governmental representatives, know or do not know about the issue?
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If the material addresses both, answer yes. If the material addresses only one (what one knows or does not know), answer no.
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11. Does the material explain what authoritative sources, such as subject matter experts and agency spokespersons, know and do not know about the topic?
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If the material addresses both, answer yes. If the material addresses only one (what is known or not known), answer no.
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100%
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UA |
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Yes = 30
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(100%)
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No = 0
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(0%)
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100% |
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11. O material explica o que fontes confiáveis, tais como especialistas no assunto e representantes governamentais, sabem e não sabem sobre o tema?
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Se o material abordar os dois, responda sim. Se o material abordar apenas um (o que se sabe ou não se sabe), responda não.
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12. Does the material include one or more behavioral recommendations for the primary audience?
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If no, STOP here and do not answer Part B.
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12. O material inclui uma ou mais recomendações comportamentais para o público-alvo?
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Se não, PARE aqui e não responda a Parte B.
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12. Does the material include one or more behavioral recommendations for the main audience?
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If not, STOP here and do not answer Part B.
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12. Does the material include one or more behavioral recommendations for the primary audience?
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If no, STOP here and do not score Part B.
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100%
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UA |
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Yes = 30
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(100%)
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No = 0
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(0%)
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100% |
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12. O material inclui uma ou mais recomendações de comportamento para o público principal?
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Se não, PARE aqui e não marque a Parte B.
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13. Does the material explain why the behavioral recommendation(s) is (are) important for the primary audience?
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If the material uses only numbers to explain the importance of behavioral recommendation without offering other relevant information to the audience, answer no.
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13. O material explica por que a(s) recomendação(ões) comportamental(is) é(são) importante(s) para o público-alvo?
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Se o material usa apenas números para explicar a importância da recomendação comportamental sem outras informações relevantes para o público-alvo, responda não.
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13. Does the material explain why the behavioral recommendation(s) is important for the main audience?
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If the material has only numbers to explain the importance of the behavioral recommendation without other relevant information for the public, answer No.
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13. Does the material explain why the behavioral recommendation(s) is important?
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If you offer only numbers to explain the importance of the behavioral recommendation with no other relevant information for the audience, answer no.
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Yes = 30
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No = 0
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100% |
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13. O material explica por que a(s) recomendação(s) de comportamento(s) são importantes para o público principal?
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Se você oferecer apenas números para explicar a importância da recomendação de comportamento sem outras informações relevantes para o público, responda não.
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14. Do the behavioral recommendations include specific instructions on how to carry out the behavior?
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This may include step-by-step instructions or a simple description (for example: Look for cereals that have 100% of the recommended daily amount of folic acid). If the material includes information about when and how to get in touch with a physician or other healthcare professional, answer “Yes.” If the material mentions when and how often to carry out a behavior, answer “Yes.”
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14. As recomendações comportamentais incluem instruções específicas sobre como realizar o comportamento?
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Isso pode incluir instruções passo-a-passo ou uma descrição simples (por exemplo: Procure cereais com 100% de valor diário de ácido fólico). Se o material incluir informações sobre quando e como entrar em contato com um médico ou outro profissional de saúde, responder “Sim”. Se o material mencionar quando e com que frequência realizar um comportamento, responder “Sim”.
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14. Do the behavioral recommendations include specific instructions about how to perform the behavior?
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This may include step-by-step instructions or a simple description (for example: Look for cereals with 100% of the daily value of folic acid). If the material includes information about when and how to get in contact with a doctor or other healthcare professional, answer yes. If the material mentions when and how often to perform a behavior, answer yes.
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14. Does the behavioral recommendation(s) include specific directions about how to perform the behavior?
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This may include step-by-step directions or a simple description (for example: Look for cereal with 100% daily value of folic acid). If the material includes information about when or how to contact a medical provider or health official, answer yes. If the material mentions when or how often to perform a behavior, answer yes.
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UA |
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Yes = 29
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(97%)
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No = 1
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14. As recomendações de comportamento incluem instruções específicas sobre como realizar o comportamento?
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Isso pode incluir instruções passo-a-passo ou uma descrição simples (por exemplo: Procure cereais com 100% de valor diário de ácido fólico). Se o material incluir informações sobre quando e como entrar em contato com um médico ou outro profissional de saúde, responda sim. Se o material mencionar quando e com que frequência realizar um comportamento, responda sim
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15. Does the material always have numbers that the primary audience uses?
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Many people find numbers distracting or confusing. Make sure the numbers in the material are familiar and necessary to base or explain the main message. Otherwise, take them out. Whole numbers are used by most people. The types of numbers used vary for each audience.
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15. O material sempre apresenta números que o público-alvo principal utiliza?
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Muitas pessoas acham que números distraem ou confundem. Certifique-se de que os números no material sejam familiares e necessários para embasar ou explicar a mensagem principal. Caso contrário, exclua os números. Números inteiros são usados pela maioria das pessoas. Os tipos de números utilizados variam para cada público.
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15. Does the material always present numbers that the main target audience uses?
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Many people think that numbers distract or confuse. Make sure that the numbers in the material are familiar and necessary to support or explain the main message. If not, exclude the numbers. Whole numbers are used by most people. The types of numbers used vary for each audience.
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15. Does the material always present numbers the primary audience uses?
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Many audiences find numbers distracting or confusing. Make sure the numbers in the material are both familiar and necessary to support or explain the main message statement. If not, delete them. Whole numbers are used by most audiences. The types of numbers used will vary for each audience.
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15. O material sempre apresenta números que o público utiliza?
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Muitas pessoas acham que números distraem ou confundem. Certifique-se de que os números no material sejam familiares e necessários para embasar ou explicar a mensagem principal. Caso contrário, exclua os números. Números inteiros são usados pela maioria das pessoas. Os tipos de números utilizados variam para cada público.
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16. Does the material always explain what the numbers mean?
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For example, “the recommended amount of meat as part of a healthy meal is 3 to 4 ounces, which is similar to the size of a playing card.”
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16. O material sempre explica o que os números significam?
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Por exemplo, “a quantidade de carne recomendada como parte de uma refeição saudável é de 3 a 4 gramas – o que é semelhante ao tamanho de uma carta de baralho”.
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16. Does the material always explain what the numbers mean?
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For example, “the quantity of meat recommended as part of a healthy meal is from 3 to 4 ounces—which is similar to the size of a playing card.”
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16. Does the material always explain what the numbers mean?
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For example, “The amount of meat recommended as part of a healthy meal is 3 to 4 ounces—it will look about the same size as a deck of cards.”
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UA |
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Yes = 30
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16. O material sempre explica o que os números significam?
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Por exemplo, “a quantidade de carne recomendada como parte de uma refeição saudável é de 85 a 113 gramas – o que é semelhante ao tamanho de uma carta de baralho”.
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17. Should the audience perform mathematical calculations?
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Addition, subtraction, multiplication, and division involve calculations. The calculation of a common denominator for comparison purposes is a mathematical calculation. Use the same denominator, even for absolute risk (e.g., 1 of 3), on all material so the primary audience does not need to calculate.
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NOTE: for this item, Yes is scored as 0 and No is scored as 1.
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17. O público-alvo deverá realizar cálculos matemáticos?
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Adição, subtração, multiplicação e divisão envolvem cálculos. O cálculo de um denominador comum para fins de comparação é um cálculo matemático. Use o mesmo denominador, mesmo para risco absoluto (exemplo: 1 de 3), em todo o material para que o público-alvo não precise calcular.
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NOTA: para este item, Sim é pontuado 0 e Não é pontuado 1.
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17. Should the audience do mathematical calculations?
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Addition, subtraction, multiplication, and division involve calculations. The calculation of a common denominator for comparison is a mathematical calculation. Use the same denominator, even for absolute risk (example: 1 of 3), in all material so that the audience does not need to calculate.
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NOTE: for this item, Yes is scored 0 and No is scored 1.
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17. Does the audience have to conduct mathematical calculations?
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Adding, subtracting, multiplying, and dividing involve calculations. Calculating a common denominator for the purposes of comparison is a mathematical calculation. Use the same denominator, even for absolute risk (example: 1 out of 3), throughout the material so that audiences do not have to calculate.
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NOTE: for this item, Yes is scored 0 and No is scored 1.
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UA |
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Yes = 30
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No = 0
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(0%)
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17. O público deverá realizar cálculos matemáticos?
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Adicionar, subtrair, multiplicar e dividir envolvem cálculos. O cálculo de um denominador comum para fins de comparação é um cálculo matemático. Use o mesmo denominador, mesmo para risco absoluto (exemplo: 1 de 3), em todo o material para que o público não precise calcular. NOTA: para este item, o “sim” corresponde a 0 e o “não” corresponde a 1.
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18. Does the material explain the nature of the risk?
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If the material identifies the threat or possible harm and how and why people may be affected by it, answer yes. If the material only mentions the threat or possible harm without any explanation, answer no. For example, in saying that there are 1,000 new cases of a contagious disease in Springfield, does the material also state that people in Springfield may be more likely to contract the disease? Why could they be more prone to becoming ill and how serious is the threat of the disease?
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18. O material explica a natureza do risco?
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Se o material indicar a ameaça ou dano e como e porque as pessoas podem ser afetadas, responda sim. Se o material tiver apenas a ameaça ou o dano, mas nenhuma explicação, responda não. Por exemplo, ao afirmar que existem 1000 novos casos de uma doença contagiosa em São Paulo, o material afirma também que as pessoas em São Paulo podem ser mais propensas a contrair a doença? Por que elas podem ser mais propensas a adoecer e quão séria é a ameaça da doença?
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18. Does the material explain the nature of the risk ?
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If the material indicates the threat or harm and how and why people can be affected, answer Yes. If the material has only the threat or the harm, but no explanation, answer No. For example, when affirming that there are 1,000 new cases of a contagious disease in Springfield, does the material also affirm that the people in Springfield may be more prone to contracting the disease? Why might they be more prone to getting sick and how serious is the threat of disease?
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18. Does the material explain the nature of the risk?
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If the material states the threat or harm and how and why people may be affected, answer yes. If the material has only the threat or harm but no explanation, answer no. For example, if the material states there are 1,000 new cases of a contagious disease in Springfield, does it also state that people in Springfield may be more likely to get the disease, why may they be more likely, and how serious the threat of the disease is?
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90%
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SA |
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Yes = 24
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(80%)
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No = 6
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(20%)
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100% |
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18. O material explica a natureza do risco?
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Se o material apresenta o risco, o modo e o motivo pelo qual as pessoas podem ser afetadas, responda sim. Se o material apresenta apenas o risco, mas nenhuma explicação, responda não. Por exemplo, ao apresentar a ocorrência de mil novos casos de uma doença contagiosa em São Paulo, o material também declara que as pessoas em São Paulo podem estar mais propensas a contrair a doença, o motivo para tal e quão sério é o risco?
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19. Does the material address both the risks and the benefits of the recommended behaviors?
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This includes real risks and benefits and those perceived by your audience. If the material addresses only risks or only benefits, answer no. If no behavioral recommendation is presented, the answer does not apply (NA).
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19. O material aborda tanto os riscos quanto os benefícios dos comportamentos recomendados?
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Isso inclui riscos e benefícios reais e aqueles percebidos pelo seu público. Se o material abordar apenas riscos ou apenas benefícios, responda não. Se nenhuma recomendação comportamental for apresentada, responda não se aplica (NA).
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19. Does the material address both the risks and the benefits of recommended behaviors?
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This includes real risks and benefits and those perceived by their audience. If the material addresses only risks or only benefits, answer No. If no behavioral recommendation is presented, answer Not Applicable (NA).
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19. Does the material address both the risks and benefits of the recommended behaviors?
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This includes actual risks and benefits and those perceived by your audience. If the material addresses only risks or only benefits, answer no. If no behavioral recommendation is presented, answer not applicable (NA).
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100%
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UA |
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Yes = 30
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(100%)
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No = 0
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(0%)
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NA= 0
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(0%)
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100% |
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19. O material aborda tanto os riscos quanto os benefícios dos comportamentos recomendados?
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Isso inclui riscos e benefícios reais e aqueles percebidos pelo seu público. Se o material abordar apenas riscos ou apenas benefícios, responda não. Se nenhuma recomendação de comportamento foi apresentada, responda não se aplica (NA).
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20. If the material uses numerical probability to describe the risk, is the probability also explained by words or visuals?
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Examples of probability information in a risk message are numbers (such as 1 in 5 or 20%). If the material presents numerical risk and also uses text to explain the probability, answer yes. If the material presents numerical risk and also uses a visual resource to explain the probability, answer yes. If the material presents only numerical risk, answer no. If the material does not include this type of probability information, answer does not apply (NA).
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20. Se o material usa a probabilidade numérica para descrever o risco, a probabilidade também é explicada com palavras ou com recursos visuais?
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Exemplos de informações de probabilidade em uma mensagem de risco são números (como 1 em 5 ou 20%). Se o material apresenta risco numérico e também usa texto para explicar a probabilidade, responda sim. Se o material apresenta risco numérico e também usa um recurso visual para explicar a probabilidade, responda sim. Se o material apresentar apenas risco numérico, responda não. Se o material não incluir esse tipo de informação de probabilidade, responda não se aplica (NA).
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20. If the material uses the numerical probability to describe the risk, is the probability also explained with words or with visual aids?
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Examples of probability information in a risk message are numbers (such as 1 in 5 or 20%). If the material presents a numerical risk and also uses text to explain the probability, answer Yes. If the material presents numeric risk and also uses visual resource to explain the probability, answer yes If the material presents only a numerical risk, answer No. If the material does not include this type of probability information, answer Not Applicable (NA).
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20. If the material uses numeric probability to describe risk, is the probability also explained with words or a visual resource?
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Examples of probability information in a risk message are numbers (such as 1 in 5 or 20%). If the material presents numeric risk and also uses text to explain the probability, answer yes. If the material presents numeric risk and also uses a visual resource to explain the probability, answer yes. If the material only presents numeric risk, answer no. If the material does not include this type of probability information, answer not applicable (NA).
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90%
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UA |
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Yes = 30
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(100%)
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No = 0
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(0%)
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100% |
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20. A probabilidade numérica usada para descrever o risco também é explicada com palavras ou recursos visuais?
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Números são exemplos de informações de probabilidade em uma mensagem de risco (tais como 1 em 5 ou 20%). Se o material apresenta risco numérico e também usa texto para explicar a probabilidade, responda sim. Se o material apresenta risco numérico e também usa um recurso visual para explicar a probabilidade, responda sim. Se o material apresenta apenas risco numérico, responda não. Se o material não inclui esse tipo de informação de probabilidade, responda não se aplica (NA).
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